Az elmúlt tíz évben több mint 200 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt – tájékoztatta a diszkontlánc az MTI-t.
A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.
Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.
A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is – közölték.
Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.
MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
November végétől pályázhatnak az új AKG-ban való részvételre a szőlőtermelők
Zsinórban másodszor is a világelitben egy tokaji borászat
Mustgáz – a szüreti időszak veszélye
A csemegeszőlő lehet a klímaváltozás egyik nyertese
Csaknem negyven borászat kínálja nedűit a Budafoki Borfesztiválon
Gere Attiláé az az Év Pincészete díj
A 43. Országos Borverseny ünnepélyes eredményhirdetése
A világ 50 legjobb bora között a Gizella Pince 2019-es tokaji aszúja
Bock József kapta a Magyar Bor Akadémia életműdíját