Magyar élelmiszeripari cégek mutatkoztak be Spanyolországban az Agrármarketing Centrum (AMC) Hungarian Food Business Programjának első két, célzott üzletfejlesztési találkozóján – közölte az AMC.
A rendezvényeken, amelyeket Magyarország madridi nagykövetsége és barcelonai főkonzulátusa közreműködésével szerveztek meg 9-9 cég mutatkozhatott be spanyol élelmiszeripari importőröknek, illetve ismerkedhetett a helyi élelmiszerpiac sajátosságaival – írták.
Az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP) a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységét segíti elő.
A programban már csaknem 150 élelmiszertermelő vállalkozás érhető el mintegy 1500 termékkel. A rendszer egyedisége, hogy a külföldi beszerzők egy platformon, ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, illetve azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a gyártókkal.
Az AMC a hagyományos élelmiszeripari világkiállításokon történő magyar részvétel megszervezése mellett a HFBP eszközeivel is támogatja az export növekedését, amely a jelenlegi világgazdasági helyzetben jó eséllyel jelenthet kiutat a hazai gyártók szorult helyzetéből – írták.
MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Ezt tapasztalta a Nébih az élelmiszerüzletek tejtermékrészlegén
Az aszály ellenére javultak a magyar élelmiszergazdaság kilátásai
Márton nap alkalmából is válasszuk a hazai liba- és kacsatermékeket!
Magyar termékeket is beválogattak a leginnovatívabbak közé a párizsi élelmiszeripari szakkiállításon
Ezek lettek az év gluténmentes kenyerei és péksüteményei
A csemegeszőlő lehet a klímaváltozás egyik nyertese
Kína átmeneti dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
Akár évi 160 milliárd forinttal bővülhet az agrárium jövedelme a beruházási pályázatok révén
A hazai konzerviparnak is betett az aszály