november 20, 2024

21 magyar kiállító lesz a kereskedelmi márkák amszterdami kiállításán

PLMA 2024

Fotó: Agrármarketing Centrum Facebook

A kereskedelmi márkák amszterdami kiállításán (World of Private Label – PLMA) 21 magyar kiállító jelenik meg az Agrármarketing Centrum (AMC) 198 négyzetméteres közösségi standján május 28-29-én – közölte az AMC az MTI-vel.  

A közlemény szerint az amszterdami PLMA a világ legnagyobb, kifejezetten saját márkás termékekkel foglalkozó szakmai kiállítása, amelyen tavaly 2658 kiállító és 16 000 szakmai látogató vett részt.

A kiskereskedelmi üzletláncokban  egyedi márkanév alatt forgalmazott, úgynevezett sajátmárkás termékek körét legtöbbször ezen a kiállításon szerzik be az áruházláncok disztribútorai – tették hozzá.

Kiemelték, hogy az AMC közösségi standján az üzletláncok beszerzői számos termékfajta közül válogathatnak. A 21 magyar kiállító kínálatában megtalálhatóak egyebek mellett extrudált kenyerek, gluténmentes zabtészták és lisztek, különböző gyümölcsbefőttek, valamint kolbászok és füstöltáruk, mézek, gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök, hidegen sajtolt olajok, illetve kekszek.

A standon helyet kap az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, ahol folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő beszállítókat. A Hungarian Food Business katalógus már több mint 250 magyar élelmiszeripari gyártócég és mintegy 500 professzionális nemzetközi beszerző vállalat adatait tartalmazza.

A sajátmárkás termékek bővülése az elmúlt években példátlan piaci részesedéshez vezetett világszerte, legalább hét európai országban 40 százalék felett vannak jelen az áruházakban (például Svájc, Belgium, Egyesült Királyság), további kilenc európai országban – köztük Lengyelországban és Magyarországon – több mint 30 százalék az arányuk – áll az AMC közleményében.

MTI